márti gyógypedagógus

márti gyógypedagógus

A kezdetek kezdetén

Felvételim "Elég egyedi volt!"

2018. március 04. - Ujszásziné Soós Márti

2_lap.jpg

Hogyan is lettem pedagógus?

Már az általános iskolában kezdődött.

Mindig szerettem kis gyerekekkel játszani. A szomszédba gyakran átmentem, hogy játszhassak velük. Volt, akit sétálni, moziba vittem (vasárnap délelőttönként volt matiné, ahol kimondottan kis gyerekeknek szóló filmet vetítettek). Az akkori úttörős világban felső tagozatosként repeső örömmel vállaltam egy alsós kisdobos őrs vezetését. Vittem őket városi sétákra, felderítő utakra, büszkén rendezgettem őket.
Nyolcadik osztály elején beszélgettünk a továbbtanulásról. Én mindenképp tanítónő akartam lenni. Akkoriban indították Csongrádon a Batsányi János Gimnázium és Szakközépiskola óvónői osztályát már az első évfolyamtól (előtte második évfolyamtól folyt a képzés), így osztályfőnököm javaslatára odajelentkeztem.
Alkalmassági felvételi volt énekből, rajzból, testnevelésből, és mesemondásból. Énekből az „Elmegyek, elmegyek, hosszú útra megyek” című népdal éneklésével készültem. Mindig szerettem énekelni, és ez a dal amúgy is nagyon tetszett. A tanár egyre magasabb hangot adott a dal kezdéséhez, de bírtam. Nagyszerűen sikerült. Rajzból egy mesejelenetet kellett lerajzolni, de arra már nem emlékszem, mit rajzoltam. Testnevelésből megnézték a mozgásunkat, zenére ritmikus gimnasztika. Én elég merev voltam, mivel lazán (úszó létemre) csak a vízben tudtam igazán mozogni. Mesemondásnál egy kicsit bepánikoltam. Családunkban anyukámnak sosem volt ideje mesélésre. Kevés mesét ismertem, és igazán nem is foglalkoztatott. El kellett mesélnem egy mesét. Az iskolában sokat szavaltam, de a mesélés….. A fantáziámra bíztam a mesémet, és csak mondtam, és csak mondtam. A felvételiztető tanár így reagált: „Elég egyedi volt”.
Ezek után vártuk az eredményt. Jó tanuló voltam, így csak a felvételi értékelésétől tartottam. Egyik délelőtt mentem át az iskolánk udvarán, és szembejött velem az igazgatóhelyettes. Megállított, és így kezdte: „Tudod, hogy felvettek? Megérkezett a papírod.” Ezek után nem bírtam a vigyort letörölni az arcomról, annyira boldog voltam.

 

Következő bejegyzés: 

http://martigyogypedagogus.blog.hu/2018/03/06/kis_ovoneni_voltam_4_evig 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://martigyogypedagogus.blog.hu/api/trackback/id/tr4513715262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása